در برخی موارد پیش می آید که قبل از صدور فاکتور فروش، باید پیش فاکتور صادر شود. برای این کار می توانید از امکان ثبت صدور پیش فاکتور در نرم افزار حسابداری کاوش استفاده نمایید. صدور پیش فاکتور همانند صدور فاکتور فروش می باشد و فقط روال ثبت شدن آن کمی با فاکتور فروش تفاوت دارد.

در پنجره صدور پیش فاکتور در نرم افزار حسابداری کاوش می توانید اطلاعاتی چون شماره، تاریخ، نام مشتری، نام کالا، تعداد کالا، ارزش ریالی و… را ثبت نموده و در نهایت چاپ کنید. پس از ثبت پیش فاکتور، از تعداد موجودی کالا در انبار کسر نمی شود و نیز حساب مشتری بدهکار نخواهد شد. برای تبدیل پیش فاکتور به فاکتور فروش کافی است فرم فاکتور فروش جدید را باز نموده و پیش فاکتور مورد نظر را در فاکتور جدید کپی نمایید. در صورت تمایل می توانید اصلاحات مد نظر را به فاکتور فروش اضافه نموده و در نهایت فاکتور را ثبت کنید. پس از تبدیل پیش فاکتور به فاکتور و ثبت فاکتور فروش، معادل تعداد کالاهای ثبت شده در فاکتور، از موجودی انبار کسر شده و حساب مشتری بدهکار می شود. در صورت پرداخت وجه نقد و یا چک از سوی مشتری می توانید در همان فاکتور فروش اطلاعات مربوطه را ثبت نمایید تا حساب مشتری به میزان وجه پرداختی اش تسویه گردد.

جهت مشاهده لیست پیش فاکتور ها در نرم افزار حسابداری کاوش می توانید در قسمت انبارداری دوبار کلیک کرده و از منوی گزارشات گزینه لیست فاکتورها را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده در قسمت نوع فاکتور، گزینه پیش فاکتور را انتخاب فرمایید. اگر در خصوص چاپ پیش فاکتور در نرم افزار حسابداری کاوش نیاز به توضیحات بیشتری داشتید می توانید با کارشناسان مجموعه نرم افزاری کاوش در بخش پشتیبانی در تماس باشید.

مقالات مرتبط

راهنمای تعریف کالا در نرم افزار حسابداری کاوش

چگونه می توان فاکتور خرید در نرم افزار حسابداری کاوش صادر کرد؟

راهنمای صدور فاکتور فروش در نرم افزار حسابداری کاوش

آیا می دانید حواله خروج کالا در نرم افزار حسابداری کاوش چگونه صادر می شود؟