نرم افزار حسابداری تحت وب پلتفرمی سریع و دقیق جهت انجام امور حسابداری مجموعه شما است. حسابداری، حرفه ای تخصصی و در عین حال مورد نیاز تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک است. با استفاده از علم حسابداری می توانیم از سود و زیان کسب و کار خود مطلع شویم و برای آینده کاری خود برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم. یکی از مهمترین پلتفرم ها که عموما شرکت های نرم افزاری جهت ارائه خدمات مجموعه خود به مشتریان عرضه می دارند نرم افزارهای تحت وب است. مشتریان با انتخاب این پلتفرم می توانند تنها با استفاده از یک مرورگر امور حسابداری شرکت و یا مجموعه خود را با هر اندازه ای انجام دهند.

مجموعه نرم افزاری کاوش فردا با همکاری مجموعه ای متشکل از متخصصین برنامه نویس، حسابدار و مهندسین کامپیوتر اقدام به تولید نرم افزار و پلتفرم های کارآمد در حوزه حسابداری نموده است. برای کسب اطلاع از انواع نرم افزار حسابداری تحت وب تخصصی کسب و کارهای مختلف و دریافت مشاوره رایگان از امکانات هر کدام می توانید با کارشناسان این مجموعه  حاصل فرمایید.

مقدمه

تصویر 1 نرم افزار حسابداری تحت وب چیست

بارها پیش آمده است که هر یک از ما شنیده ایم؛ برنامه یا نرم افزار خاصی خدمات خود را تحت وب انجام می دهد. به عنوان مثال ممکن است شنیده باشیم که نرم افزارهای حسابداری کاوش فردا تحت وب امور حسابداری را انجام می دهد، اما باید بدانیم که نرم افزار و یا برنامه تحت وب به چه معنا است. نرم افزار تحت وب نرم افزاری است که کاربر برای استفاده از آن باید از یک مرورگر استفاده کند. منظور از مرورگر گوگل کروم، فایر فاکس و یا هر مرورگر مجاز دیگر است.

برای استفاده از این پلتفرم _برخلاف نرم افزار های تحت ویندور_ نیازی به دانلود فایل و یا استفاده از سی دی و به روز رسانی نداریم. تنوع طراحی در این نوع از پلتفرم ها بسیار متفاوت و مدرن است و استفاده از آن ها حتی در برای پیشرفته ترین و بزرگترین شرکت های بزرگ دنیا، نظیر گوگل حائز اهمیت است و برای بهبود این پلتفرم ها هر روزه بخش UI پلتفرم خود را به روز می کنند.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب

نرم افزار حسابداری تحت وب تحت عنوان نرم افزار حسابداری ابری نیز شناخته می شود و همانطور که گفته شد برای استفاده از آن نیاز به یک مروگر دارید. استفاده از این نسل از پلتفرم های حسابداری مزایای بسیاری دارد که برخی از آن ها را بررسی خواهیم نمود:

دسترسی سریع و دائمی

تصویر 2 نرم افزار حسابداری تحت وب چیست

نرم افزار های حسابداری تحت وب نسبت به نرم افزار حسابداری ویندوزی قابل دسترس تر هستند، چرا که برای استفاده از آن ها نیازی به حضور در شرکت به صورت فیزیکی نیست و تنها لازم است در هر زمان و مکان موبایل  یا تبلت خود را برداشته و با استفاده از یک مرورگر به تمامی اطلاعات مالی خود دست پیدا کنید.

امنیت بالا

اطلاعات مالی هر شرکت و مجموعه ای از جمله مهم ترین اطلاعات آن مجموعه است. لذا از بین رفتن این اطلاعات و یا دسترسی افراد غیر مجاز و غیر مرتبط به این اطلاعات امنیت اطلاعات شما را به خطر خواهد انداخت. نرم افزار حسابداری تحت وب کاوش فردا امنیت اطلاعات کاربران خود را در اولویت اول خود قرار داده است و با استفاده از سیستم کلودینک، فایروال نرم افزاری و سخت افزاری، بک آپ گیری مستمر از اطلاعات، رمز گذاری اطلاعات و بسیاری مراحل امنیتی دیگر اطلاعات شما را تضمین خواهد کرد.

صرفه جویی در هزینه

مقایسه صرفه جویی در هزینه ها، هنگام استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب صرفا مربوط به هزینه خرید نرم افزار نیست بلکه هزینه ای است که شرکت و یا مجموعه شما برای استفاده و خرید پلتفرم باید بپردازد. هنگام استفاده از پلتفرم هایی غیر از نرم افزار حسابداری تحت وب شما باید هزینه پشتیبان گیری، لایسنس آنتی ویروس، کارشناس IT، و… باید بپردازید در صورتی که برای استفاده از این پلتفرم نیازی به پرداخت این هزینه ها نیست و بسیار ارزان تر از نرم افزار های ویندوزی با امکانات مشابه است.

شرکت هایی که به نرم افزار حسابداری تحت وب نیاز دارند

تصویر 3 نرم افزار حسابداری تحت وب چیست

استفاده از نرم افزار های حسابداری آنلاین بهترین گزینه برای هر کسب و کاری است اما گاهی شرایطی حاکم است که استفاده از یک پلتفرم را برای ما تبدیل به ضرورت می کند که این ضرورت اتفاقا سرعت و کیفیت کار ما را چند برابر می کند. به عنوان مثال در نظر بگیرید که شرکت و یا مجموعه کسب و کار شما دفتر متمرکز در یک شهر و یا کشور ندارد در نتیجه برای مدیریت امور مالی مراکز خود در شهرها و کشورهای مختلف نیاز به یک پلتفرم یکپارچه و استاندارد دارید. از جمله شرکت هایی که به خدمات حسابداری تحت وب نیاز دارند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. شرکتی که تشکیل شده از دو بخش تولیدی و بازرگانی است و هر واحد در نقطه ای خاص قرار دارند، به عنوان مثال واحد بازرگانی در شهر واقع شده است و واحد تولید دور از شهر در شهرک های صنعتی.
  2. شرکت های بین المللی که بخشی از فعالیت اقتصادی و مالی خود را خارج از کشور انجام می دهند.
  3. شرکت هایی که بیزنس پلن خود را براساس بازاریابی حضوری طرح ریزی کرده اند و بازاریابان نیاز دارند در محل مورد نظر خود برای مشتری فاکتور صادر کنند.
  4. شرکت هایی که نیاز به مدیریت پروژه های مختلف دارند و نیاز است که هزینه و درآمد هر پروژه به صورت مجزا ثبت شوند.

سخن آخر

استفاده از پلتفرم های مختلف حسابداری کار را برای تمامی حسابداران و مدیران آسان نموده است و آن ها می توانند بدون نگرانی به امور خود بپردازند و از بروز خطاهای احتمالی تا حد زیادی جلوگیری نمایند. استفاده از نرم افزارهای حسابداری تحت وب، ویندوزی و یا هر پلتفرمی برای راحتی کار کاربران به وجود آمده است و شما باید با توجه به نیاز خود کارایی و مزایای پلتفرم انتخابی خود را بررسی و انتخاب نمایید. ما در این گفتار به معرفی نرم افزار حسابداری تحت وب پرداختیم. شما می توانید با مطالعه بیشتر و یا تماس با کارشناسان کاوش فردا ابهامات و سوالات خود را برطرف نمایید و امور حسابداری مجموعه خود را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهید.