یکی از دغدغه های مهم کاربران نرم افزار حسابداری، سیستم خرید و فروش و در حالت کلی، انبارداری این نرم افزارهاست. فاکتورهای خرید و فروش، حواله‌های ورود و خروج، لیست کالاها و هر فرمی که به نوعی با جابجایی کالا و خدمات در یک مجموعه سر و کار دارد، توسط سیستم انبارداری مدیریت می‌شود. این مسئله، حساسیت زیادی را در کاربران نرم افزارهای حسابداری ایجاد می‌کند و باعث می‌شود موقع خرید نرم افزار حسابداری، بخش عمده‌ای از تمرکز افراد، معطوف به این موضوع باشد.
تصویر انبارداری در نرم افزار حسابداری

به طور کلی خدماتی که باید توسط سیستم انبارداری یک نرم افزار حسابداری ارائه شود، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • – ثبت انواع فاکتور های خرید، فروش، امانی، پیش فاکتور و …
  • – تعریف انبارهای مجزا و جابجایی کالا بین انبارها
  • – صدور و چاپ فاکتور و رسیدهای مختلف با استاندارهای متناسب با نیاز کاربر
  • – ارتباط مستقیم با واحد حسابداری و ثبت گردش‌های مالی
  • – گزارشات مرتبط با موجودی و ارزش کالاهای موجود
  • – گزارشات خرید و فروش و کاردکس کالاها

ثبت و صدور فاکتورها، دقت بالا در هنگام فروش در نرم افزار حسابداری

مهم‌ترین وظیفه سیستم مدیریت انبار، داشتن آمار لحظه‌ای از موجودی کالاها بر مبنای ورود و خروج کالاها است. همزمان با ثبت هر فاکتور و حواله ورود و خروج، می‌بایست افزایش و یا کاهش موجودی کالای داخل انبار، در نرم افزار حسابداری ثبت شود. ثبت دقیق و لحظه‌ای، به کاربران این امکان را می‌دهد تا با حداکثر دقت اقدام به خرید، فروش و جابجایی کالاها کنند.

چند انبار دارید؟

یک انسان با تجربه همه تخم مرغ‌هایش را داخل یک سبد نمی‌گذارد. هر شرکت ممکن است کالاهای خود را داخل انبارهای مختلف نگهداری کند. انبار کلی، انبار هر پروژه (در موارد کاربری پروژه‌ای) برای دسترسی و کنترل راحت‌تر به مواد و مصالح در پروژه‌ها، انبار مربوط به هر واحد فروش در یک شرکت و مواردی از این دست، کاربران را وادار می‌کند تا برای دقت بیشتر در ثبت آمار کلی در نرم افزار حسابداری، اطلاعات هر انبار را به طور مجزا ثبت کنند.

در نرم افزار حسابداری راحت چاپ کنید

کاربران نرم افزار حسابداری در هر موقعیت، نیازمند ارائه رسید و فاکتور متناسب هستند. این فاکتورها بعضاً محدود به رعایت ضوابطی خاص (از جمله استانداردهای دارایی) است، یا بسته به نیاز کاربر باید در قالب خاصی چاپ و بایگانی یا تحویل گیرنده شود. نرم افزارهای حسابداری استاندارد، باید تمامی این موارد را در قالب فاکتور های استاندارد برای کاربر مهیا کنند.

لطفا فقط یک بار ثبت کنید!

هدف نهایی یک نرم افزار حسابداری کنترل حساب و کتاب کاربران است. پس هر کاری در زیرسیستم‌های دیگر انجام می‌شود باید حسابداری را برای کاربر راحت‌تر کند. هر ثبتی که در سیستم انجام شود و منجر به گردش مالی در حساب موجودیت‌های سیستم شود، باید به طور خودکار تاثیرش را در سیستم حسابداری گذاشته و کاربران را از دوباره کاری و ثبت سندهای مرتبط آزاد کند.

همین الان، در انبارتان چه خبر است؟

موجودی کالا در انبار، گاهی از موجودی نقدی و بانک هم ارزش بیشتری دارد. این که کاربر بتواند با یک گزارش ساده و سریع، لیست کاملی از موجودی کالا و ارزش آن‌ها داشته باشد، نیازی است که به راحتی قابل چشم پوشی نیست.

چه بر سر کالاهایتان آمده؟

یک کالا از لحظه‌ای که وارد انبار می‌شود تا لحظه خروج، به وسیله سیستم انبارداری چک و کنترل می‌شود. کابران نرم افزار حسابداری همواره می‌خواهند بدانند از یک کالا، چه تعدای را چگونه وارد انبار کرده‌اند، چه تعدادی را چگونه خارج کرده اند و یا چه کالاهایی را از یک فروشنده خاص خریده یا به یک مشتری خاص فروخته‌اند.

موارد یاد شده تنها بخشی از خدمات یک سیستم انبارداری استاندارد هستند و نرم افزارهای حسابداری مختلف با امکاناتی نظیر فرم‌های انبارگردانی، محاسبه مالیات فاکتورها، محاسبه پورسانت بازاریاب و … سعی در آسایش هرچه بیشتر کاربران خود دارند.

مجموعه نرم افزاری کاوش فردا با هدف توانمندسازی و کمک به رشد و پیشرفت کسب و کارهای مختلف اقدام به طراحی و فروش نرم افزارهای حسابداری و مدیریت تخصصی مشاغل می کند. برای کسب آگاهی و دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان فروش مجموعه کاوش فردا در  باشید.